Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Η τελευταία επιστολή του Κ.Καρυωτάκη και... "Οι Εμπειρίες ενός Πνιγμένου"




  Είναι καιρός να φανερώσω την τραγωδία μου. Το μεγαλύτερο μου ελάττωμα στάθηκε η αχαλίνωτη περιέργειά μου, η νοσηρή φαντασία και η προσπάθειά μου να πληροφορηθώ για όλες τις συγκινήσεις, χωρίς τις περισσότερες, να μπορώ να τις αισθανθώ. Τη χυδαία όμως πράξη που μου αποδίδεται τη μισώ. Εζήτησα μόνο την ιδεατή ατμόσφαιρά της, την έσχατη πικρία. Ούτε είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για το επάγγελμα εκείνο. Ολόκληρο το παρελθόν μου πείθει γι' αυτό. Κάθε πραγματικότης μου ήταν αποκρουστική.
  Είχα τον ίλιγγο του κινδύνου. Και τον κίνδυνο που ήρθε τον δέχομαι με πρόθυμη καρδιά. Πληρώνω για όσους, καθώς εγώ, δεν έβλεπαν κανένα ιδανικό στη ζωή τους, έμειναν πάντα έρμαια των δισταγμών τους, ή εθεώρησαν την ύπαρξη τους παιχνίδι χωρίς ουσία. Τους βλέπω να έρχονται ολοένα περισσότεροι μαζί με τους αιώνες. Σ' αυτούς απευθύνομαι.
  Αφού εδοκίμασα όλες τις χαρές !!! είμαι έτοιμος για έναν ατιμωτικό θάνατο. Λυπούμαι τους δυστυχισμένους γονείς μου, λυπούμαι τα αδέλφια μου. Αλλά φεύγω με το μέτωπο ψηλά. Ημουν άρρωστος.
  Σας παρακαλώ να τηλεγραφήσετε, για να προδιαθέσει την οικογένειά μου, στο θείο μου Δημοσθένη Καρυωτάκη, οδός Μονής Προδρόμου, πάροδος Αριστοτέλους, Αθήνας.
Κ. Καρυωτάκης
Και για ν' αλλάξουμε τόνο: Συμβουλεύω όσους ξέρουν κολύμπι να μην επιχειρήσουνε ποτέ να αυτοκτονήσουν δια θαλάσσης. Όλη νύχτα απόψε επί δέκα ώρες, εδερνόμουν με τα κύματα. Ήπια άφθονο νερό, αλλά κάθε τόσο, χωρίς να καταλάβω πώς, το σώμα μου ανέβαινε στην επιφάνεια. Ωρισμένως, κάποτε, όταν μου δοθεί η ευκαιρία, θα γράψω τις εντυπώσεις ενός πνιγόμενου.



 Έτσι, ίσως καταλάβετε από πού εμπνεύστηκα τον τίτλο και το ομώνυμο διήγημα που υπάρχει στο νέο μου βιβλίο...
Έφταιγε αυτή η επιστολή κι ένα ταξίδι προς την Κρήτη που το έβγαλα ολόκληρο στην πρύμη κοιτώντας τα αφρόνερα, καπνίζοντας.





ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΥ
κυκλοφορούν επίσημα από σήμερα 15/7/11
στα κεντρικά βιβλιοπωλεία της Αθήνας
και οπουδήποτε αλλού κατόπιν παραγγελίας
από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης.


Από την Τρίτη 19/7/11
Θα μπορείτε να το κατεβάζετε ελεύθερα
σε μορφή pdf
από το site του εκδότη
για να έχετε μια πλήρη εικόνα
πριν αποφασίσετε να το αποκτήσετε
σε έντυπη μορφή

Τρόποι παραγγελίας:
Από το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σας
Από διάφορα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία
Από την ιστοσελίδα του εκδότη
Και από μένα στέλνοντας ένα mail στο
c.zachos78@gmail.com




Δεν υπάρχουν σχόλια: